Om fire år…

Mitt navn er Ann Elisabeth Gunnulfsen. Jeg er 51 år, har fire barn (alle snart voksne) og en kjæreste (helt voksen). Jeg er semiaktiv orienteringsløper og går minst ett langt skirenn hvert år: Marcialonga i Nord-Italia (Skrytevarsel: 70 km!).

Den 1. juli 2014 begynte et nytt kapittel i mitt liv. Jeg har påbegynt en fireårsperiode som phd-student ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning på Universitetet i Oslo. Jeg skal forske på utdanningsledelse (ledelse i skolen). Hvordan foregår ledelse i skolen? Egentlig? Underveis i disse fire årene vil jeg dele det jeg leser, de tankene som gjerne kommer og de tekster som forhåpentligvis vokser frem, på denne bloggen.

Stuekontor

Slik liker jeg å ha det: I stua, ved arbeidsplassen på Blindern eller hvor jeg måtte befinne meg. Herlig!

Jeg har jobbet i og med skole i hele mitt yrkesaktive liv, med unntak av seks år som ansatt i en barnevernsinstitusjon for ungdom i en litt trøblete fase i livet. I disse seks årene lærte jeg mye om skolen, sett utenfra. Ut over det har jeg hovedsaklig undervist på ungdomstrinnet, vært pedagogisk veileder i Modum kommune samt vært rektor og inspektør på både barnetrinnet og ungdomstrinnet. Jeg har i alle år som leder, også valgt å undervise. Det har gitt meg mye god erfaring om livet i klasserommet og hvordan det har utviklet seg i de 25 årene jeg har jobbet i skolen.

Det er som relativt (godt?) voksen person at jeg trer inn i en phd-stilling. Nå får jeg lønn for å være «student»! Nå starter et liv med lesing, skriving, observasjon, intervjuer, pliktarbeid, undervisning, formidling og forhåpentligvis utvikling av nye teorier. Jeg håper denne bloggen vil bidra til å strukturere meg og inspirere meg i prosessen. Kanskje vil du som leser også få nytte av å følge med?

 

Skoleledelse; læring; phd-stipendiat; utdanningsledelse

Om aegunnulfsen

I am a PhD-candidate, researching the field of school leadership in the perspective of the micro-politics of the school.
Dette innlegget ble publisert i Skoleledelse, læring, undervisning og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

